Terapi Minda "Surah Luqman"

April 12, 2012

Dah penat baca nota tapi tak faham-faham?? atau dah mcm2 cara menghafal tetap juga lupa...apa kata kita sama-sama baca Surah Luqman..insyaAllah ingatan kita akan jadi semakin kuat dan minda kita semakin cerdas...pengalaman aku sendiri setelah mengamalkan surah luqman, alhamdulillah ingatan aku semakin kuat, kadang-kadang mampu mengingat satu persatu data yang aku baca..Tak perlu pun mengambil supplement/vitamin yang mahal2 tu..bukan hanya surah luqman, surah-surah lainpun mempunyai kelebihan2 tersendiri. pendek kata baca Al-Quran je InsyaAllah ingatan kita semakin kuat. tapi banyak dari kita terlalu busy dan terlupa nak luangkan masa untuk membaca Al-Quran..ambil la masa anda barang sedikit untuk membacanya..aku selalu akan baca surah luqman sebelum mulakan kerja..apatah lagi klu kerja tu perlu banyak berfikir. sebab aku tahu aku bukanlah pintar..aku ingin pertolongan dari Dia...jadi harapan aku sandarkan padaNya..setelah aku tahu kelebihan surah ni dan setelah aku amalkan, sesungguhnya memang terbukti keberkesanannya..result aku alhamdulillah..yang penting aku rasa tenang setiap kali menghafal..so, aku hanya kongsikan dengan anda semua. aku mungkin banyak kekurangan tapi tanggungjawab kita sesama islam untuk saling mengingati dan berpesan..

~selamat beramal..semoga kita semua akan berjaya didalam apa jua bidang yg kita ceburi~


You Might Also Like

0 comments

Ladies & Kids Bundle

Freelance Graphic Designer

Popular Posts